Підписатися на RSS

Організаційна структура роботи з обдарованими дітьми

/Files/images/ььь.jpg

КОМПЛЕКС МЕТОДІВ ПОШУКУ ТВОРЧО РОЗВИНЕНИХ ДІТЕЙ

Педагогічний колектив школи сумісно з психологічною службою застосовує наступні алгоритми для виявлення творчо обдарованих дітей.

Комплекс методів пошуку творчо розвинених дітей
Різноманітні варіанти методу спостереження за дітьми (у лабораторних умовах, у школі, у позашкільній діяльності тощо)
Спеціальні психодіагностичні тренінги
Експертне оцінювання поведінки дітей учителями, батьками, вихователями
Проведення уроків за спеціальними програмами, а також залучення дітей до участі у спеціальних ігрових та предметно орієнтованих заняттях
Експертне оцінювання конкретних продуктів творчої діяльності дітей професіоналами
Організація різноманітних інтелектуальних і предметних олімпіад, конференцій, творчих конкурсів, фестивалів, оглядів тощо
Проведення психодіагностичного дослідження з використанням різноманітних психометричних методик залежно від завдання, аналізу конкретного випадку творчої розвиненості
ПРИНЦИПИ ВИЯВЛЕННЯ ТВОРЧО РОЗВИНЕНИХ ДІТЕЙ
Принципи виявлення творчо розвинених дітей
комплексний характер оцінювання різних сторін поведінки та діяльності дитини, що дозволить використовувати різноманітні джерела інформації й охопити якомога більш широкий спектр її здібностей;
тривалість ідентифікації (розгорнуте в часі спостереження за поведінкою даної дитини в різних ситуаціях);
аналіз її поведінки в тих сферах діяльності, що максимальною мірою відповідають її схильностям та інтересам (включення дитини в спеціально організовані предметно-ігрові заняття, залучення її до участі в різноманітних формах відповідної предметної діяльності
використання тренінгових методів, у рамках яких можна організовувати певні розвивальні впливи, знімати типові для даної дитини психологічні „перепони” тощо;
залучення до оцінювання творчо розвиненої дитини експертів: спеціалістів вищої кваліфікації у відповідній предметній галузі діяльності. При цьому варто мати на увазі можливий консерватизм думки експерта, особливо при оцінці продуктів підліткової та юнацької творчості;
оцінка ознак творчої розвиненості дитини не тільки стосовно актуального рівня її психологічного розвитку, але й з урахуванням зони найближчого розвитку (зокрема, на основі організації певного освітнього середовища з вибудовуванням для даної дитини індивідуальної траєкторії навчання);
переважна опора на екологічно валідні методи психодіагностики, що мають справу з оцінюванням реальної поведінки дитини в реальній ситуації, такі, як: аналіз продуктів діяльності, спостереження, бесіда, експертні оцінки вчителів і батьків, природний експеримент. Варто підкреслити, що наявні валідні психодіагностичні методи ідентифікації творчо розвиненості дуже складні, потребують високої кваліфікації та спеціального навчання.
СИСТЕМА ВІДБОРУ ДІТЕЙ ЗА ВИДАМИ ОБДАРОВАНОСТІ
Вид обдарованостіФорми виявлення обдарованості
1.ІнтелектуальнаБрейн-ринг, КВК, „Що? Де? Коли?”, турніри
2.АкадемічнаВсеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України, факультативи, олімпіади
3.Соціальна обдарованістьГромадські доручення, участь в учнівському самоврядуванні, функціонування редакції шкільної газети
4.КомунікативнаТворчі конкурси, творчі роботи з мови
5.ТехнічнаРобота гуртків технічного моделювання
6.ХудожняКонцерти, конкурси, виставки, танцювальний гурток
7.ПсихомоторнаСпортивні змагання, секції, клуби
8.ДуховнаАкції "Діти дітям", "Напиши листа захиснику України", "Новорічні вітання воїнам АТО","Допоможи ближньому",акція щодо збору пластикових кришечок для їх подальшої переробки та використання в якості сировини для виготовлення протезів дорослим та дітям
Кiлькiсть переглядiв: 460